דיקור מי השפיר הינו פעולה פולשנית בהריון המתבצעת תחת שתי בקרות: א. הנחיית אולטראסאונד לאורך כל מהלך הפעולה, וב. הכנה סטרילית של איזור הדיקור ושימוש בציוד מתכלה סטרילי לחלוטין, על מנת למנוע ככל האפשר את הסיכוי לזיהום תוך רחמי, שהינו הסיבה העיקרית להפלה לאחר הפרוצדורה. שתי בקרות אלו, אמורות להוריד את הסיכון להפלה בדיקורי מי השפיר, שהינו קטן ממילא ולפי עבודות שפורסמו לאחרונה נע סביב 1:1600 ל-1:900. בל נשכח, כי לאחר הדיקור, האישה צריכה לדעת כיצד לנהוג לאחר הפעולה החודרנית אותה עברה.

ההמלצות לדפוסי התנהגות נכונים אותן אפרט, מובאות מתוך הספרות בנושא ומתוך נסיוני האישי. בד"כ לרוב המכריע של הנשים העוברות דיקור מי שפיר אין שום סיבוכים. מה כן רלוונטי?:

  1. לאחר הדיקור מומלצת מנוחה בת 24-72 שעות (בארץ 72 שעות, ובארה"ב 24 שעות) שמטרתה העיקרית להרגיע את האישה לאחר הפעולה אותה חוותה. בניגוד למה שחלק מהמטופלות שמעו מחברותיהן – המנוחה אינה מחייבת שכיבה מוחלטת! ניתן להסתובב בבית, לאכול ולשתות באופן רגיל, רצוי לשבת ולנוח ולהירגע מול המחשב, הטלוויזיה וכד'. ניתן למחרת היום ללכת למסעדה, לקולנוע, להורים (כולל שישי ושבת) – אך לא להתאמץ: לא להרים ילדים, לא שטיפת רצפות וכד'.
  2. לא חייבים לשתות באופן מוגזם לאחר הדיקור – זה לא יגרום להשבת כמות המים לתקנה. מי השפיר, מקורם בשתן העובר, והעובר לא ישתין ביתר אם אימו תשתה מעבר לנדרש. שתייה כנדרש, רצוייה למניעה של צירים מרובים.
  3. ניתן ורצוי להתרחץ לאחר הדיקור. איזור הדקירה סגור, אינו ולא יכול להפריש משם מי שפיר.
  4. אפשר ללחוץ בשירותים אם צריך. זה לא צריך לגרום לשום בעיה.
  5. רצוי להימנע מיחסי מין למשך 3 ימים. נוזל הזרע עלול לגרום להתכווצויות ומכך רצוי להימנע.
  6. לפעמים לאחר הדיקור, קיימת תחושת לחץ בשיפולי הבטן ובגב התחתון. זוהי תופעה מוכרת שאינה מזיקה להריון ובד"כ חולפת תוך 24 שעות.
  7. אין דימום מהנרתיק לאחר דיקור מי שפיר. אם יש ירידת מים היא יכולה להיות מעט דמית.
  8. אם הונח אגד מדבק על איזור הדיקור – ניתן להסירו לאחר 15-30 דקת. מטרתו למנוע לכלוך של הבגדים ולא מעבר לכך.
  9. אם מופיעה אחת מהתופעות הבאות, יש לפנות מיד למיון נשים בבית החולים הקרוב וליידע את רופא הנשים: תופעות אלו כוללות: ירידת מים, כאבים או התכווצויות ממושכות דמויות צירים, חום או צמרמורות.